2024. 09. 26.

Claire Contreras - Papírszív

 

2

Mia

Ha másért nem, de azért hálás voltam, hogy csodálatos emberek vannak az életemben. Amikor úgy döntöttem, elindulok ezen az úton, mindenkitől csak támogatást kaptam. Barátom, Millie, aki velem lakott az egyetemen az UCLA-n, felajánlott nekem egy lakhelyet. Arról is gondoskodott, hogy állandóan szórakoztasson – elvitt vacsorázni és boldog órákat töltöttünk együtt, amíg a vőlegénye üzleti úton volt. Amikor a lakásba értem, ott volt, és arra várt, hogy a szerelő megjavítsa a légkondicionáló csepegését.

– Komolyan kérdem, miért kell a bérlőnek eltűnnie, amikor ilyen dolgok történnek? – mondta, miközben a kis nappaliban járkált.

– Nem kell itt maradnod, amíg meg nem jön, tudod? Tökéletesen képes vagyok végig nézni, ahogy megjavítja. Nem mintha felügyelnénk valamit, amiről amúgy sem tudunk semmit.

Hirtelen abbahagyta a járkálást, és apró homlokráncolással felém fordult.

– Azt hiszem, igazad van.

– Általában az van – mondtam sóhajtva, amitől elnevette magát, és forgatta a szemét.

– Mit csinálunk a születésnapodon?

– Semmit.

– Semmit? Fogd be. A hét szinte minden napján csinálunk valamit, és te nem akarsz semmit csinálni a születésnapodon?

Két nap múlva volt a születésnapom. Soha nem volt semmi azzal, hogy egy évvel idősebb leszek; valójában mindig úgy ünnepeltem, mintha ez lenne az utolsó, amit látni fogok. De Rob nélkül ünnepelni nem volt helyes. Huszonöt év után először meg kell elégednünk egy távolsági ünnepséggel. Természetesen ő jól el volt ezzel, hiszen Juan Pablo társasága ott volt neki. De mindenki, akit ismertem, haza ment. Itt egyedül voltam, kivéve, amikor Millie a városban tartózkodott.

– Hát, aznap este a munkatársakkal iszunk, esetleg találkozhatunk utána? – mondtam, amikor rájöttem, hogy barna szemei ​​az arcomra tapadtak, miközben válaszra várt.

– Ó, istenem. Ez azt jelenti, hogy tudod ki is ott lesz?

– Nem tudom, hogy tudod ki ott lesz-e. Neki is születésnapja van,

emlékszel?

– Tudod, hogy tudod ki tudja, ott dolgozol, igaz? Tényleg azt hiszed, nem megy, tudva, hogy valószínűleg ott leszel?

Sóhajtottam. Már semmit sem tudtam rólam és tudod kiről. Nem tudtam olvasni a gondolataiban, és nem ismertem a lépéseit, mielőtt megtette volna azokat. Ugyanazon az éjszakán elvesztettem ezt az ösztönöm, amikor elvesztettem őt, és ezzel rendben voltam.

Ő továbblépett, ahogy én is.

– Nem tudom, Mill, de nem azért vagyok itt, hogy újra megismerkedjek vele. Azért vagyok itt, hogy elkészítsem ezeket a képeket, megpróbáljam minél több helyen megjelentetni őket, aztán elmegyek.

Lerogyott a velem szemben lévő kanapéra, lábát átvetette a kartámaszon, miközben megfordult, állát a kezére támasztva rám nézett.

– Még mindig nem kezdtél neki a Los Angeles-i munkának?

Bólintottam. Végső soron az csak egy álmom volt, hogy a lenyomataimat múzeumokban kiállítsák. Nem tőlem függött, hogy megvalósul-e, ha mégis, akkor sem ez volt az első számú bevételi forrásom. Imádtam, amit csináltam. Szerettem fényképezni és a fényképezőgépem lencséje mögött élni. Ez nem olyan dolog volt, amit bármiért feladnék. Közvetlenül azután, hogy elvállaltam a Newsweek ideiglenes állását, egy Los Angeles-i divatlaphoz is leszerződtem. Ez volt álmaim munkája az egyetem alatt, így amikor végre megkaptam, túlzottan izgatott voltam.

– Nos, már tudod, mit érzek ezzel kapcsolatban. Szerintem nem a divat a hivatásod, de ha ez boldoggá tesz, akkor szurkolok neked – mondta Millie felállva.

Amint kinyújtóztatta magát, kopogtattak az ajtón. A következő fél órát azzal töltöttük, hogy néztük, ahogy a szerelő megjavítja a szivárgást. Miután Millie elment, felmentem a szobámba, és összeválogattam a ruháimat a rettegett eseményre. Legalább iszunk valamit, és ki tudja, talán mégsem fog eljönni. Millie szavai újra megszólaltak a fejemben, és velük együtt éreztem, hogy megfeszülnek az idegeim. Jensen tudta, hogy ott dolgozom, és volt egy olyan érzésem, hogy felbukkan a happy hour idején, csak hogy sértegessen; mert ez az a fajta szarság, amit szeretett csinálni.

Miután pár percet szorongtam olyan dolgokon, amiket nem lehetett visszavonni vagy kijavítani, fogtam a fényképezőgépemet, és útnak indultam. Nem voltam szerelmes New Yorkba. A nyüzsgés nem az én stílusom volt, de tagadhatatlan a rejtélyes tulajdonságai. Valahányszor kiléptem a lakásból, éreztem a város lüktetését – eszeveszett és lehetőségekkel teli. Minden kanyarral más és más történet következett – egy egyedülálló anya, aki próbált megélni, egy munkamániás apa, egy diák, aki próbálta maga mögött hagyni a félévet, egy idahói implantátum, aki a modellkedéssel próbálkozott. Annyi szépség volt abban a küzdelemben, hogy megpróbálod megtalálni a helyed a világban.

Hagytam magam elveszni a fantáziákban, amelyeket akkor teremtettem, amikor a világot a lencsémen keresztül néztem. Az életet könnyebb volt figyelmen kívül hagyni, amikor azzal voltam elfoglalva, hogy másokért színleljek. Könnyebb volt, amikor nem kellett Miának lennem, a lánynak, aki elveszett, nem csak kóborolt, és nem kellett a saját küzdelmemre gondolnom, hogy megtaláljam a helyemet a világban.

Ez volt az, amit a legvigasztalóbbnak találtam az egészben: mindannyian össze voltunk zavarodva, és végül mindannyian együtt vesztünk el, annak ellenére, hogy életkorunk, fajunk, nemünk és bármi más, ami megkülönböztetett minket.

Nincsenek megjegyzések: