2024. 10. 09.

Claire Contreras - Papírszív


9

Mia

Miután megbeszéltük az esküvőjét, és hogy valójában azt fontolgatja, megszökik, ahelyett, hogy nagy ügyet csinálna a házasságból, visszatért a kedvenc dologhoz, ami miatt gúnyolódni tudott rajtam.

– Egyszerűen nem értem, miért ragaszkodsz ahhoz, hogy megpróbálj taxit hívni, és miért nem sikerül, amikor már van UBER – mondta.

– Én vonattal jöttem ide.

– Mert feladtad, hogy taxit hívj!

– Talán csak sétálni akartam egy kicsit.

Rám pillantott, barna szemei ​​hitetlenkedve összeszűkültek.

Kérlek. Tegnap még a „seggrepesztő hideg időjárás” miatt panaszkodtál.

– Mert itt pokoli hideg van! Nem hiszem el, hogy az emberek önként élnek itt.

Szünetet tartottam, amikor újabb pillantást vetett rám.

– Mi van? Én csak ideiglenesen vagyok itt, aztán visszamegyek a napsütötte Kaliforniába. – Drámaian felsóhajtottam, ahogy a szavak elhagyták a számat, mire ő felnevetett.

– Lökött vagy. De komolyan, csak töltsd le azt a hülye alkalmazást.

– Ez itt New York, Mil. Ráadásul te is minden nap vonatra szállsz!

Igen, de én nem tévedek el! Te rossz megállóknál szállsz le és rossz metróra szállsz fel. Totál káosz vagy!

Próbáltam nem nevetni, de Millie élénk beszédű volt. Meglendítette a kezét, és hátra dobta az arcát keretező fürtjeit.

– Tényleg rendetlen vagyok, de visszafogottan rendetlen. A világban van hely számunkra. Ezt tudnod kéne. – Rákacsintottam.

– Kislány, kettőnkre semmi nem vonatkozik, és ezt te is tudod.

– És én ezt így szeretem.

Én is. Elmosolyodott, a maga roppant tökéletes fogkrémreklám mosolyával. Kortyoltam egyet a gin-tonikomból, hogy felkészüljek arra, mit fog mondani legközelebb. – Mindegy, tudod, hogy fotókat csináltatok az esemény...

– Nem. Nem csinálom meg – mondtam, mielőtt befejezhette volna a gondolatot. Említette, hogy szeretné, ha lefényképeznék egy eseményt, amin nem tudott részt venni, de úgy döntöttem, hogy nem teszem meg, mielőtt még megtudtam volna, mi az.

– Mia!

– Egyáltalán nem. Nem azért költöztem egymillió mérföldre a barátaimtól és a családomtól, hogy ugyanabba a dobozba szoruljak, amiben már otthon is voltam.

– Milyen dobozba?

– Tudod, az „életmódfotós” doboz. – Sóhajtottam. – Nem azt mondom, hogy nem szerettem ezt csinálni, vagy hogy a jövőben nem teszem újra, de szeretnék más dolgokat is felfedezni. Vissza kell térnem ahhoz az álomhoz, amit a főiskolán álmodtam, amiért belevágtam ebbe az egészbe. Szeretném, ha a grafikáim múzeumokba kerülnének, és szeretnék kiadni egy dohányzóasztalra való könyvet, amely a mindennapi életet szép fényben festi le, vagy olyan csúnya fényben, amelytől az emberek nem tudnak elfordulni. Azt akarom, hogy...

– Diane Arbus akarsz lenni.

Sóhajtottam. – Mia Bennett akarok lenni, Diane Arbus érzékkel.

– Ez nem fog egyik napról a másikra megtörténni, tudod.

– Teljesen tisztában vagyok vele, de az a helyzet, hogy tudom, egyáltalán nem fog megtörténni, ha továbbra is rendezvényeket vagy családokat fotózok.

Millie ivott egy kortyot a mojitójából, és egy hosszú pillanatig nézett rám. Végül hátravetette sötét, göndör haját a válláról, és elmosolyodott.

– Ez csak egy munka. Ígérem.

– Mill – nyögtem fel.

– Te vagy az egyetlen, aki megteheti ezt értem, Meep. Pénteken indulok, és nem kockáztathatom meg, hogy valami seggfej odamegy és tönkreteszi ezt nekem. Emellett egy magazinban is megjelennek, így technikailag nem kerülsz túl messzire a célodtól. – Egy pillanatra megállt, majd felsóhajtott. – Csináld meg ezt nekem, és amikor visszajövök az utazásomról, beszélek pár kapcsolatommal néhány helyen, hátha akarnak új fotósokat bemutatni.

Ez lekötötte a teljes figyelmemet. Mérlegeltem a lehetőségeimet: az eseményről készült képek egy magazinba kerülnének. Millie nem csak valami véletlenszerű random fotós volt. Nevet szerzett magának a szakmában, és ő szerezte nekem a jelenlegi állásomat is, ami lehetővé tette számomra, hogy ideköltözzek.

– Megteszem.

Mosolya széles volt és vidám.

– De te fizetsz ezekért az italokért – tettem hozzá.

A lány nevetett. – Bármit, amit csak akarsz.

– Meséljen nekem erről az eseményről. Hosszú ruhát kell viselnem?

Órákig maradtunk a bárban, és beszélgettünk a dologról, a ruhákról, a lehetséges dohányzóasztalnyi könyvről és a művészeti galéria ötletéről, amelybe helyi művészeket is be lehetne vonni. Később, miközben Millie UBER-ére vártunk, és én éppen a cég iránti gyűlöletemet és azt fecsegtem, hogy mennyire hátborzongató, újra megláttam őt. Elég sokan sétáltak mellettünk, hogy akár el is kerülhettem volna. Nem tudtam, hogy a hideg vagy a jelenléte okozza-e, de felálltak a szőrszálak a tarkómon. Úgy éreztem, el kell fordítanom az arcom, és amikor megtettem, ott volt, egy olyan farmerben sétált felénk, ami egyszerűen csak jól áll neki – vagy egy próbababán – csizmában, és fekete bőrkabátban egy fehér Breaking Bad póló felett.

A fejét lehajtotta, miközben egy másik fickóval beszélt, így nem vett észre engem. Talán nem is tette volna, ha a tekintetem nem lett volna olyan erős. Éreztem, hogy a mondata közepén tart, amikor felkapta a fejét, és a tekintete találkozott az enyémmel, és úgy éreztem, mintha szó szerint megremegett volna alattam a föld. Annyira, hogy megragadtam Millie karját, miközben a tekintetem még mindig Jensenre szegeződött. Úgy nézett rám, mintha meglepődött volna, mint amikor végre meglátott engem, annyi év után. Mintha most fedezett volna fel egy tündért a szörnyek között.

Eszembe jutott egy alkalom, amikor még csak akkor kezdtünk randizni, és megjelentem egy családi pikniken, ahová Patty, a nevelőanyja rángatta el. Egy szép parkban volt a hegyekben, a vízre néző kilátással. Mivel nem tudtam, mi mást vigyek, két zacskó chips-szel és egy liter kólával jelentem meg. Éppen a chipsekkel, az üdítővel és a táskával próbáltam zsonglőrködni a kezemben, amikor a tekintetünk találkozott. Egy piknikasztalnak támaszkodva beszélgetett az egyik unokatestvérével, de amikor meglátott, megdermedt az ajka, és kissé szétnyílt. Kiegyenesedett, és mondott valamit, amitől az unokatestvére felém fordította a fejét. Egy hosszú pillanatig csak bámultuk egymást - Jensen és én -. Az unokatestvére mindkettőnk között állt, valószínűleg azon tűnődött, miért gyökereztünk a helyünkre. És a helyzet az volt, hogy én nem tudtam megmozdulni, és láttam, hogy neki is hasonló problémája van.

Amikor így nézett rám, mintha csak engem látott volna, nehezen tudtam működni. A chipsek kiestek a kezemből. A kólásüveg remegett a jobb kezemben. A táskám a vállamról a könyökömre csúszott. A szívem hevesen kalapált, amikor végül odajött hozzám, és mindkét kezét az arcomra simította, ahogy megállt előttem.

– Eljöttél – mondta, a hangja csak suttogás volt.

– Mondtam, hogy megtenném.

– De mégis… valóban megtetted.

Tudtam, hogy a családi összejövetelek nehezek voltak számára. El tudtam képzelni, mit érezhetett, mivel az anyja elhagyta, és a nagynénjénél rakta le, amikor még gyerek volt. Beleképzeltem magam a helyébe, de a fájdalom, hogy egy nem kívánt gyerek voltam, túl sok lenne nekem, hogy elviseljem. Rámosolyogtam, miközben ő végigsimított az arccsontomon a hüvelykujjával.

Köszönöm, hogy eljöttél.

– Oda megyek, ahová te is. Mindig – mondtam.

Megpróbáltam megszakítani a szemkontaktust, amikor a gyomrom émelyegni kezdett, de a testem inkább az övé felé fordult, mintha az agyamban lévő drótok valahogy úgy döntöttek volna, hogy keresztbe tesznek, és az ellenkezőjét cselekszik annak, amit kellene. Egy lökés a karomon, ami visszarántott a valóságba, emlékeztetett, hogy az akkor volt, ez pedig most van. Ő nélkülem ment el, én pedig összetört szívvel maradtam a távollétében.

– Szent szar, ez... – Millie kezdte, de a szavai elhalványultak a háttérben, amikor a férfi odaért hozzánk.

– Érdekes, hogy itt futottunk össze – mondta, és csak rám nézett, mintha csak engem látott volna.

– Szia.

Egy végtelennek tűnő percig bámultuk egymást, mielőtt újra beszélni kezdett, és kizökkentett minket a ködből.

– Ma kaptam egy e-mailt anyukádtól.

– Mi a fene? Miről?

Elvigyorodott. – Rólad, a városról, a tennivalókról, ilyesmiről.

Gyorsan pislogtam. Egyáltalán hogyan szerezte meg az e-mailjét? A szüleim utálták Jensent, amikor vele voltam. Csak a szakításunk után kezdte anyám megkedvelni, és csak azért, mert egy nap összefutott vele és Oliviával, és amikor meglátta őt egy kislánnyal, hirtelen mindent megbocsátott neki. Megráztam a fejem. Nem tudtam elhinni, hogy ilyen áruló volt. A saját anyám! Talán el kellett volna mondanom neki azt a hülye könyvet, a dedikálást és az összes szart, ami ott történt.

– Mi van a várossal? – Kérdeztem, de Millie közbeugrott, és félbeszakított minket.

– Jensen Reynolds. Nem láttalak, mióta is, egy éve? – Elfordította a tekintetét rólam, és rámosolygott.

– Szia! Nem vettem észre, hogy te vagy az – mondta, és gyorsan átölelte. A lány nevetett.

– Egyáltalán nem láttál engem.

– Ez néha megtörténik velem – mondta, és valami forró dologgal találkozott a tekintetemmel, én pedig összehúztam a pulóveremet a testemen.

– Szia, Mia vagyok – mondtam, és a Jensen mellett álló srác felé fordultam. Hosszú, kíváncsi, mégis tudálékos pillantást vetett rám, amitől felforrósodott az arcom.

– Jeff vagyok – felelte, kezet nyújtott, majd Millie felé fordulva ugyanezt tette.

– Még mindig azzal a sráccal… – kérdezte Jensen, miközben összevonva a szemöldökét hosszan és keményen gondolkodott.

– Seth. Most már jegyesek vagyunk. Park Slope-ban lakunk.

– Ne már! Én Dumbóban élek.

Millie lenyűgözött arcot vágott. – Nézzenek oda! A Kicsi Jensen túllépett a háztömbön!

Jensen felnevetett. – Csak hogy tudd, engem soha nem hívtak „kicsj” Jensennek – mondta, és olyan pillantást vetett rám, amitől a szívem megremegett.

Nos, itt az ÜBER-em! Majd máskor találkozunk. Pénteken indulok Indiába, de majd meglátjuk, hogy össze tudunk-e futni, ha visszajöttem. Talán átjöhetnétek vacsorázni – mondta, miközben a szeme az enyémről Jensenre ugrált. Az enyém nagyra nyílt. Erre még csak válaszolni sem tudtam. Szerencsére odahajolt hozzám, és hatalmas ölelésébe vont. – Szeretlek. Nagyon köszönöm, hogy megteszed ezt értem. Te vagy a legjobb a világon. Elküldöm neked e-mailben a többi információt, és majd mindent elrendezünk.

– Menj és csinálj ütős képeket – mondtam, és kifejtettem a karomat az ölelésünkből.

– Töltsd le az ÜBER alkalmazást! – kiáltotta, miközben bemászott egy fekete autó hátuljába.

Rávillantottam a középső ujjam és egy mosolyt. A lány nevetett.

– Nem sétálsz, igaz? – kérdezte Jensen tiszta aggodalommal a hangjában.

Megráztam a fejem. – Metrózok.

– Egyedül?

Mivel seggfej hangulatomban voltam, körülnéztem, mintha láthatatlan barátaimat keresném. – Egyértelműen.

Alsó ajkát a szájába húzta, és tudtam, hogy töpreng valamin. Olyan kifejezés volt az arcán, mint amikor aggódott amiatt, hogyan reagálok valamire, amit mondani vagy tenni készül. Ilyen volt az utolsó pillantás, amit az arcán láttam, amikor öt éve szakítottunk, és nem akartam újra megismerkedni vele.

– Akarsz csatlakozni hozzánk egy italra? – kérdezte hirtelen Jeff.

Jensen ajka kipattant a szájából, és az én hülye, idióta énem be akarta szívni az enyémbe.

– Kellene – tette hozzá.

– Ezt kihagyom, de köszönöm, hogy megkérdezted.

– Csak egy italt, Meep – mondta Jensen.

– Jól vagyok – erősködtem, és az utca felé fordítottam a fejem, hogy elrejtse az arcomon elhatalmasodó pírt.

– Rendben. Nos, hadd fogjak neked egy taxit– mondta az utca felé fordulva.

– Sok sikert ehhez.

Az inge felhúzódott, ahogy az őrült taxis táncát járta, és a tekintetem arra a pontra esett. Reméltem, hogy az évek során nőtt a hasa. Olyat, amit nem tudtam kivenni az ingekből, amiket akkor viselt, amikor összefutottam vele. Persze nem volt. Felemeltem a szemem, mielőtt a képzeletem felülkerekedett volna rajtam. Ő egy seggfej, emlékszel? Ettől őrült és irracionális leszel.

Meglepetésemre nem sokkal később egy sárga autó állt meg. Jensen nyitva tartotta nekem az ajtót, miközben elköszöntem Jefftől. Éppen be akartam csúszni a kocsiba, amikor megálltam, hogy megköszönjem neki, de a szavak valahol az agyam és a szám között elvesztek. Csak bámulni tudtam az arcát, amely szakállal annyira másképp nézett ki.

– Tetszik a szakállad – suttogtam.

– Köszönöm – mondta, le sem véve a szemét az enyémről, és nyilvánvalóan meghökkent a bókomtól.

A szívem felgyorsult, és a veszélyes zónába lépett. Olyan közel voltunk. Gyakorlatilag éreztem a teste melegét az enyémhez simulva. Könnyedén becsukhattam a szemem, és előrehajolhattam, hogy az ajkát az ajkához szoríthassa.

és a nyelvét a számba csúsztassa.

– Írj, amikor hazaérsz – mondta.

Bólintottam. – Köszönöm, hogy szereztél nekem egy taxit.

– A viteldíj fizetve.

– Nem is tudod, mennyi az út innen az én házamig.

Jensen megvonta a vállát. – Sejtettem.

Hosszan néztem rá. – Hát, jó volt látni téged.

Ezzel mély és bársonyos kuncogást hallatott. – Hazug.

Próbáltam leküzdeni a mosolyt, de mégis megjelent az arcomon.

– Hé, hívtál egy taxit, és kifizetted a viteldíjat helyettem.

– Még mindig opportunista – mondta kacsintva.

– Még mindig sármos – válaszoltam, és visszakacsintottam, miközben becsúsztam a hátuljába a taxit. – De tényleg, köszönöm.

Egyetlen bólintást adott nekem. – Találkozunk azon a fotózáson.

Intettem neki egy aprót, és figyeltem, ahogy nézi, hogy elhajtok a taxival. A szívem úgy érezte, ki akar ugrani és megtelepedni az övében. Ne már megint, mondtam magamnak. Tudtam, ha ez megtörténne, soha nem kapnám vissza.


Nincsenek megjegyzések: