2024. 10. 17.

Claire Contreras - Papírszív

 

13

Mia

Az igaz szerelmi történetek soha nem érnek véget.

A szavak egy újabb hozzávalóvá váltak a bennem fortyogó katyvaszban. De nem hagytam, hogy eluralkodjon rajtam. Nem voltam hajlandó hagyni, hogy elhatalmasodjon rajtam. Azt sem engedtem, hogy megmondja, ki az esetem és ki nem. Nem játszhatott elmejátékokat velem. Nem próbálhatta meg átmosni az agyamat, hogy azt higgyem, ő az egyetlen típusom. Bassza meg. Nem volt típusom. Miután ő és én szakítottunk, mindenféle háttérrel rendelkező pasikkal randiztam, milliónyi különböző munkával. Nyilvánvalóan nem sikerrel. Ha a siker azt jelentette, hogy olyan szintre vittem a dolgokat, ami egy örökkévalósággal végződött. Nem mintha szükségem lett volna egy örökkévalóságra bárkivel is. Ezek a gondolatok jártak a fejemben, és végül oda vezettek, hogy felhívtam Carsont. Csak azért őt, mert Millie azt mondta, vigyek magammal egy randipartnert a szombati rendezvényre, és nem volt senki, akit elvihettem volna, de nyilvánvalóan szerettem kínos helyzetekbe hozni magam, ezért felhívtam, és megkértem. Igent mondott, és beleegyezett, hogy pontban hétkor értem jön.

Már csak a vásárlás maradt hátra. Útban a bolt felé felhívtam Estelle-t, és átbeszéltük a legújabb eseményeket, miközben ő csak nevetett és nevetett azon, hogy felhívtam Carsont, hogy megkérjem, jöjjön el velem egy gálára.

Kurvára nem hiszem el, hogy felhívtál egy idegent, és megkérted, menjen veled.

– Hát, igen, igent mondott – válaszoltam sajátos nevetésemmel. – És olyan aranyos.

– Ha te mondod.

– Komolyan mondom! Keress rá a LinkedIn-en!

Megint nevetett; hisztériája olyan volt, mintha zihálna.

– Randira mész valakivel, aki a LinkedIn-en van?

– Egy olyan fickóhoz mentél hozzá, aki ott van, úgyhogy hagyd abba a viccelődést! – Szünetet tartottam. – Istenem, Elle, a hipszter napjaink véget értek.

Csendben maradt a vonal végén, és végül megkérdezte:

– Gondolod?

– Azt hiszem. Valószínűleg akkor értek véget, amikor eldöntötted, hogy hozzámész egy rohadt orvoshoz.

– Dögös doktor, de szörföl… és férfikontya van!

Nevettem. – Igen, talán így mentesül.

Ez volt az egyik célom a kiállítással kapcsolatban, ha valaha is létre tudnám hozni. Meg akartam mutatni, hogy mindannyian egyformák vagyunk, függetlenül attól, hogy milyen címkét ragasztunk egymásra. Senki sem címkézte fel magát, hacsak nem akart megmenekülni attól, hogy valaki más tegye ezt meg helyettük. Ezt mondtam neki, és ő is egyetértett azzal, hogy ez egy nagyszerű ötlet. Miután vitatkoztunk azon, hogy melyik üzletbe menjek ruháért, végül a Neiman Marcusnál kötöttem ki. Tíz ruhát próbáltam fel, és mindegyikről küldtem képet Estelle-nek, valamint a hozzá illő cipőket. Egy sellő ruhával távoztam, ami többe került, mint a kocsim törlesztőrészlete. Emellett gyönyörűnek éreztem magam benne, és ez már önmagában megérte az árát.

– Nem gondolod, hogy túl hivatalos? – Kérdeztem Millie-t egy Skype-hívás során később aznap este.

Megrázta a fejét, ahogy újra szemügyre vette.

Nem. Ez tökéletes. Általában hosszú fekete ruhát szoktam viselni. Tavaly egy sárga, hát nélküli volt rajtam. Mindenki mindent belead, ami vicces, tekintve a tömeget.  Néhány férfi olykor tornacipőt visel.

Rámeredtem. – Tornacipőt? Most vettem egy ruhát kristálymíderrel, és vannak akik tornacipőt hordanak? – Szünetet tartottam, és visszanéztem a ruhára. – Talán cserélnem kéne?

Millie nevetett. – Ne merészeld! Neked kellene engem képviselned, emlékszel? Hidd el, én feldíszítve mennék. Még mindig nem hiszem el, hogy megkérted a Carson fickót, hogy menjen veled.

– Tegnap este röviden beszéltem vele. Igazán kedves. Ráadásul ki mást kértem volna meg?

A szeme elkerekedett. – Jensent? Hm.

– Jensent? Mi a fenével etetnek téged Indiában?

– Currys bárányt ettem tegnap este – mondta a hasát dörzsölve.

Ennek látványától az enyém morogni kezdett.

– Utállak. Hivatalosan is – nyögtem fel. – Most keresnem kell egy jó indiai helyet.

– Talán Carson elvisz – mondta Millie, és teljesen szórakozottnak tűnt ezen a javaslaton.

Te egy idióta vagy. Alig várom, hogy vissza gyere és felpofozhassalak.

Kidugta a nyelvét.

– Jó szórakozást. Ne feledd, képeket az összes emberről a díjaikkal és a koktéljaikkal. A magazin nagyban foglalkozik a koktélos résszel. Ha le tudod kapni, hogy néhányan beszélgetnek egymással, akkor aranyat ér. – Szünetet tartott, és elfordította az arcát a kamerától, hogy meghallgasson valakit – gondolom, Seth-et –, majd visszanézett rám. – Oké, most mennem kell. Szeretlek! Megyek, veszek enni még egy kis finom kaját.

– Én is szeretlek. Remélem hízol tíz kilót!

Nevetgéltünk, amikor kijelentkeztünk, én pedig felmentem a Google-ra, hogy rákeresek a környékbeli éttermekre. Amikor lenéztem a telefonomra, láttam, hogy kaptam egy sms-t Jensen-től: Mit csinálsz? Egy pillanatig a képernyőmet bámultam, és vártam, hogy eltűnjenek a szavai.

Az igaz szerelmi történetek soha nem érnek véget. A szavak kéretlenül visszajöttek hozzám. Baszd meg az igaz szerelmet. Az igaz szerelem nem bánt úgy, mint a miénk tette. Az igaz szerelemnek nem az volt a feltétele, hogy együtt maradjunk jóban és rosszban? Felvettem a telefonomat, mert egy órával később az üzenet még mindig ott motoszkált a fejemben, és végül válaszoltam: Beszereztem Sherlockot. Mert így volt. Nem számítottam rá, hogy válaszol, de amikor megtette, elmosolyodtam.

Moriarty rajongó vagy? Én annak képzellek téged.

Az a tény, hogy ezek a szavak szédítően hatottak rám, azt bizonyítja, mennyire nevetséges voltam, de nagyon felhúztam magam azon, hogy ismerte a műsort. Mintha ismerte volna a műsort. Aztán emlékeztettem magam, hogy Jensennel beszéltem, nem Carsonnal, és nem kéne bekábulnom attól, amit mondott nekem. A dühömbe kellett kapaszkodnom. De még egy sms-t küldtem. Még egy, és végeztem.

Az vagyok. Teljesen az vagyok.

Letettem a telefont, és elmentem zuhanyozni, remélve, hogy ott megtalálom a dühömet. De nem találtam. Még azután sem, hogy újra lejátszottam a szakításunkat a fejemben. Még azután se, hogy emlékeztettem magam arra, hogy az elmúlt néhány évben egy másik nővel volt. Még azután se, hogy újra és újra elismételtem, hogy van egy lánya, aki nem az enyém. Rájöttem, hogy nem voltam dühös. Legalábbis ma este nem. Csak ekkor vettem fel a telefonomat, és olvastam el a következő üzenetet, amit küldött.

Jól ismerlek.

Ezek a szavak úgy hatottak az érzelmeimre, mint egy sokkoló, és visszahozták a logikus gondolkodást. Egyáltalán nem ismert engem. Már nem. Mégis, amikor elmentem aludni, azon töprengtem, vajon olyan nagy részünket adtuk egymásnak, hogy elveszítettük magunkat, amikor elment? De miért nem aludtam el emiatt? Miért nem aludtam el miatta?


Nincsenek megjegyzések: