2024. 09. 30.

Claire Contreras - Papírszív

4

Mia

Nyolc óra nem volt elég semmire, még csak meg sem nyugtatta az idegeimet a feltételes helyzet, hogy talán felbukkan… talán nem.

A legrosszabb az volt az egészben, hogy nem tudtam, akarom-e vagy sem. Ha ott lenne, legalább túl lennék rajta. Ég veled sebtapasz, ahogy mondják. Ha nem jönne, akkor tovább élhetnék egy olyan világban, ahol nem létezett számomra. Úgy öltöztem fel, ahogy olyankor szokás, amikor nagy volt az esélye annak, hogy összefuss az exeddel, a legjobb farmeremet viseltem, egy cuki, lenge felsőt, amit a kudarcba fulladt bevásárlóutam során vettem, és olyan gyilkos csizmákat, amelyek legalább négy centivel növelték alig 152 centis magasságomat. Mindössze húsz lépés volt a sarokig, mire szidni kezdtem magam a ruhaválasztásom miatt. Egyrészt tudtam, hogy dögösen nézek ki. Másrészt meg akartam ölni magam, amiért nem törtem be a csizmát, mielőtt felvettem.

Amikor végre elértem a kis bárhoz, ahol Fran mondta, hogy találkozzam velük, kint álltam, és próbáltam benézni a párás üvegen keresztül. Pár pillanat toporgás után vettem egy mély levegőt, majd még egyet, és kinyitottam az ajtót. A testemben áramló energia biztosan elég volt ahhoz, hogy megvilágítsa egész Brooklynt.

Fran észrevett, és integetett, miközben kibújtam a kabátból, amit felvettem. Mosolyogva nyugtáztam az intést, és az alkaromra hajtottam a kabátomat, miközben az asztalához értem. Négyen ültek vele, és ahogy közeledtem, éreztem, hogy a szívem verdesni kezd a ketrecében. Háttal volt felém, és bár kötött sapka volt a fején, és egy rövidujjú sötétkék kockás inget viselt, amely a legtöbb tetoválását takarta, bárhol felismertem volna. Jobb kezében egy sört tartott – Stella, a kedvence. Ki tudtam venni a koponyatetoválást a mutatóján, és a befejezetlen végtelen szimbólumot hüvelyk és mutatóujja között, amit akkor csináltatott, amikor együtt voltunk, amikor az örökkévalóságot ígérte nekem, és azt mondta, addig nem fogja befejeztetni a tetoválást, amíg én is neki nem ígérem.

Összeszorítottam a fogaimat, hogy ne a szemem forgassam. Örökkévalóság. Igen, rendben. Valahogy a lábamnak és az agyamnak sikerült ugyanarra a hullámhosszra kerülnie, és addig vittek előre, amíg az asztalhoz nem értem. Fran felállt, és három fej fordult felém, bár nem vettem róluk tudomást, és úgy döntöttem, hogy Franen tartom a tekintetem.

– Mia! - mondta, és maga felé húzott. – Mindenki, ő itt Mia. Mia, ők itt Anabelle, Ross és Jensen.

Elfordultam a főnökömtől, és először Anabelle barna szemével találkoztam. Vékony volt, gyönyörű sötét hajjal, egzotikus arcvonásokkal és meleg, barátságos mosollyal. Viszonoztam a mosolyát, és köszöntem, mielőtt Rossra irányítottam a tekintetem, egy vörös hajú srácra, akinek szakálla illett hozzá. Végül felkészültem az utolsó áldozatra, és Jensenre néztem. Kíváncsi arckifejezéssel figyelt, minden egyes arcvonásomat tüzetesen szemügyre vette, mintha egy rejtvény lennék. Mintha rohadtul nem tudta volna, hogy nézek ki. Két hosszú szívverés után a szája lassú mosolyra húzódott.

– Ma van Jensen születésnapja, ezért rendeltem egy kört az ünnepeltnek – mondta Fran, miközben leültünk, én mellé, Jensennel szemben.

Tekintünk egy pillanatra összeakadt. Vajon megmondaná Frannek, hogy ismerjük egymást? Én biztosan nem tenném. Ami engem illet, egyáltalán nem ismertük egymást. Semmi nem volt megszokott abban, ahogy a szeme levándorolt az enyémről az ajkaimig, a mellkasomon át lefelé, majd vissza egy lassú mozdulattal, mely belülről perzselt. Frannek tudnia kellett, hogy ismert engem. Valakinek tudnia kellett. Nem néztél így a nyilvánosság előtt olyan emberekre, akiket nem ismertél, hacsak nem akartad megrontani őket. Legyen átkozott, hogy ezt is megpróbálta. Legyen átkozott mindenért. Felvonta a szemöldökét, én pedig kiszakadtam a pillantásából, és ismét Fran felé fordítottam a figyelmemet.

– Nos, akkor azt hiszem, innom kellene. – A kis poharat az ajkamhoz emeltem, ahogy ők is, és mindannyian koccintottunk. Jensen kuncogása ismét ráirányította a figyelmemet.

– Talán kellene egy újabb kör. Biztos vagyok benne, hogy valaki más is ünnepli ma a születésnapját.

A szemeim elkerekedtek. Talán mégis elmondaná nekik.

– Hé, nincs szükségem kifogásra, hogy lerészegedjek – mondta nevetve Ross, miközben intett a csaposnak.

– Nekem sincs – mondtam mosolyogva.

A következő ital után mindannyian magunknak rendeltünk, és Fran elkezdett történeteket mesélni nekem Anabelle-ről, Rossról és Jensenről. Anabelle és Ross teljes munkaidőben dolgoztak. Jensen szabadúszó volt, akárcsak egy másik srác, akinek nem sikerült eljönni. Ross az újságírás mellett tudományos-fantasztikus regényeket is írt.

– De sehol nem találod őket készleten, mert nem árulják… egyáltalán – tette hozzá.

– Azt hiszem, nem lehetünk mindannyian olyanok, mint Jensen – tette hozzá Anabelle nevetve, amikor a szemét forgatta.

– Gyermekkönyveket ír. Vasárnapi rovata is van a újságban – mondta nekem Fran.

Bólintottam.

Lenyűgöző – mondtam.

Jensen szája megrándult. – Csak akkor lenyűgöző, ha mindez jó, amiben nem vagyok biztos, hogy az.

– Mindig a bókokra vadászik – mondta Ross. Hirtelen megtorpant, és rám nézett, túl hosszú ideig. – De szeretnéd a könyveket! A főhős neve Mia.

Éreztem, hogy minden szín kifut az arcomból, de mosolyogtam és halkan nevettem, remélve, hogy kevésbé erőltetetten jött ki, mint ahogy nekem hangzott. Miután kortyoltam még egyet az áfonyás vodkámból, úgy döntöttem, elég régóta ott vagyok ahhoz, hogy elnézést kérjek, és kimenjek a mosdóba. Az ajtó előtt álltam, egy gyengén megvilágított folyosón, amikor megjelent mellettem. Tiszta és fűszeres illata beborította érzékeimet. A kezeim ökölbe szorultak, az állkapcsom megfeszült. Úgy éreztem magam, mint egy ketrecbe zárt harcos, aki lecsapni kész.

– Milyen volt eddig New York? – kérdezte mély, dörmögő hangon.

Vettem egy levegőt, kettőt, és elszámoltam tízig, mielőtt válaszoltam. – Jó.

Hol szállsz meg?

Visszafordítottam figyelmemet az ajtóra, hogy kinyissam.

– Millie régi helyén.

– A városban?

Bólintottam, és keresztbe fontam a karjaimat, hogy visszafogjam a szétterjedő libabőrt. A hangja túl közelről jött. Túl közel volt hozzám. Nem voltam vasból; tudtam, hogy reagálni fogok rá. Nem voltam elég okos ahhoz, hogy ne tegyem.

– Chelsea, igaz?

Újabb bólintás.

– Az szép. Csodálom, hogy nem költöztél Brooklynba. Ez közelebb van, mint ahol most él.

Tekintetem az övébe fúrtam. És közelebb a lakhelyedhez is. Azon tűnődtem, vajon tud-e még olvasni a gondolataimban, ahogy régen szokta. A kilégzésétől és attól, ahogy a hajába túrt, nem voltam biztos benne. Úgy tűnik, mindketten elveszítettük ezt a képességünket.

– Igen, de nem engedhetem meg magamnak Brooklynt.

Felvonta a szemöldökét, én pedig visszatartottam egy szökni próbáló morgást. Tudtam, mire gondol. A gazdag szüleid nem tudtak segíteni a lakbérben? Amikor együtt voltunk, ez mindig egy szakadék volt közöttünk. Azt hitte, a szüleim azért utálják őt, mert nincs pénze, és rossz környékről jött. Valójában azért utálták, mert rossz híre volt, és egy Harley-t vezetett. Jensen azonban elbizonytalanodott. Úgy gondolta, ha lett volna pénze, elfogadták volna. Ez engem végtelenül bosszantott.

– Figyelmen kívül hagysz engem, amíg együtt dolgozunk? – kérdezte Jensen. A hangjában lévő frusztráció szinte lehetetlenné tette, hogy pórázon tartsam a sajátomat.

– Nem kell együtt dolgoznunk! Elküldöm neked e-mailben a képeket, te pedig megírod a történetet. Nem ezt mondta Fran?

– Mi van, ha interjút akarok készíteni velük, miközben te képeket csinálsz?

Hátráltam egy lépést. – Ez egy… szörnyű ötlet.

– Miért? – kérdezte. Ahogy a szemei ​​elkalandoztak rajtam, bizsergést hagyva bennem maga után, pontosan ez volt az oka. Mert valahányszor így nézett rám, mintha különleges lennék, mintha valami díj lennék, amit meg akar nyerni, úgy éreztem, elolvadok. És azért is, mert igazából semmi másra nem vágytam, mint arra, hogy újra gyűlöljem őt, és több mint tizenöt percig a közelében lennem, lehetetlenné tette ezt.

– Tudod miért!

– Nem tudom – mondta, és megnyalta az ajkát. Tekintetem megakadt az alsó íven. Annak emlékére, hogy már mi mindent éreztek rajtam. Elfojtottam egy borzongást.

Nyeltem egyet és kettőnk közt meglendítettem a kezem, majd a csoportunk felé a bár irányába. – Úgy tettél, mintha nem ismernél.

Te ugyanezt tetted. – Elhallgatott, szemei ​​enyhén összeszűkültek, nyelve végigfutott az ajkain, miközben látszólag mérlegelt valamit. – Tudtad, hogy a magazinnál dolgozom.

– Hova akarsz kilyukadni? – kérdeztem, és igyekeztem nem feldühödni.

– Arra számítottál, hogy találkozni fogunk.

– Sokan írnak nekik – Elfordultam tőle, képtelen voltam állni a pillantását.

– Akárhogy is van, úgy tettél, mintha nem tudnád, ki vagyok.

Tekintetem az övére szegeződött. – Együttműködtem azzal, amit csináltál!

– Utánam kerültél ide. Mondhattad volna: Hé, Jensen. Örülök, hogy újra látlak.

De nem volt jó újra látni!

Nagyot sóhajtott, és beletúrt a hajába. – Tudod mit? Rendben van. Öt kibaszott éve figyelmen kívül hagysz és úgy teszel, mintha nem ismernél. Egyszer én teszem meg, és te kiborulsz?

Lehunytam a szemem, és megráztam a fejem, közben csalódottan morogtam.

– Te vagy a legfrusztrálóbb ember, akivel valaha találkoztam.

– Az érzés teljesen kölcsönös.

Rendben. Tűnj el, hadd pisiljek nyugodtan – mondtam, és bementem a mosdóba, miközben egy lány kilépett onnan.

Jensen nem volt ott, mire végeztem, és egy kicsit könnyebbnek éreztem magam abban a teljes tíz másodpercben, ameddig a mosdóból a főhelyiségbe értem, mert amint befordultam a sarkon, felkapta a fejét. Azokban a hosszú másodpercekben, amikor egymást figyeltük, éreztem, hogy belém nyúl, hosszú karjai csápként működtek, megragadták a figyelmemet és a karmai közt tartotta.

Talán a lábam önállóan siklott az asztal felé, mert nem tudtam megmondani, hogyan kerültem a székemhez. Nem tudtam megmondani, mit kérdeztek tőlem, és mit válaszoltam, mert a figyelmem rá irányult.

– Szóval szörfözöl? – kérdezte Ross. – Mia. Szörfözöl?

Pislogtam, hogy elszakadjak, és ránéztem, zöld szeme az enyémre várt. Bólintottam.

– De igazából szörfözöl? Nem evezel vagy ilyesmi?

Nevettem. – Igen, valóban szörfözök, szörfdeszkával, amin evezek

a karjaimmal, aztán felugrok a deszkára, és meglovagolok egy hullámot.

– A fenébe – mondta olyan lélegzettel, melyet egy lenyűgözött füttyszó kísért.

Megvontam a vállam. – Ezt csináljuk a napsütötte Kaliforniában.

– Hiányzik?

– Istenem, igen.

– Még nem elég régóta vagy itt ahhoz, hogy hiányozzon. – A szavak Jensentől származtak, és egy kicsit megrándult a gyomrom. Tekintetünk összeakadt, az enyém kihívó volt, az övé forró.

– Az az otthonom.

Ivott egy korty sört, szeme még mindig rajtam volt. – Az otthon ott van, ahol azzá teszed.

Elszakítottam a tekintetemet az övéről, remélve, hogy megszabadulok a súlyos feszültségtől közöttünk. Azon tűnődtem, vajon mindenki más is érzi-e azt az elektromos mezőt, amely magunk körül létre jött. Mielőtt hivatalosan összejöttünk, a barátaink azt mondták, érzik a szexuális feszültséget, ami sugárzik rólunk. Ez azonban minden volt, csak az nem. Ez az igazi, elvágom a torkod, utállak és meg akarlak fojtani típusú feszültség volt. És tudtam, hogy az érzés kölcsönös. Legalábbis ma este. Később a kávéról beszélgettünk, és Jensen meg Ross vitába keveredtek, hogy melyik brooklyni kávézó jobb. Jegyzeteket készítettem gondolatban, de nem szóltam bele a beszélgetésbe, miközben a szavak oda-vissza pattogtak.

Még egy italt ittunk, mielőtt az éjszakának véget vetettünk volna. Mindenkinek lennie kellett valahol, ahova mennie kellett. Rosst a barátnője várta otthon, Anabellet a férje és a gyerekei, Frannek volt egy barátja, akivel találkoznia kellett, és Jensen nem mondta, mik a tervei, de senki sem kérdezte.

– Mia, az első fotózásod jövőhét kedden lesz, igaz? – kérdezte Fran, miközben kifelé sétáltunk.

– Szerintem igen.

Egyszer bólintott.

 – Én nem leszek itt, szóval telefonszámot kellene cserélned mindenkivel, hátha valaki csatlakozni akar, és ott készíti el az első interjút.

– Persze! – Örömmel megadtam a számomat Anabelle-nek és Rossnak, mielőtt elköszöntek és elmentek. Amikor Jensen kivette a kezemből a telefonomat, ujjai az enyémhez értek. Éreztem, hogy a szívem hevesen dobog. Az érintését mindenhol.

– Valószínűleg pénteken jelentkezem – mondta, kezünk még mindig összeért, miközben hosszú, kemény pillantást vetett rám, amitől nagyot nyeltem, hogy lenyugtassam az idegeimet.

– Oké – mondtam kissé elcsukló hangon, korábbi hősködésem csorbát szenvedett.

– Hamarosan felhívlak – mondta. Hangjának tisztasága végigfutott a testemen, miközben ujjai elengedték az enyémet. Kezem a lábamhoz esett, szorosan a telefont markolva. Megfordultam, hogy elmenjek, mielőtt látta volna, milyen hatással van még mindig rám.

Bólintottam, és indulni készültem.

– És Mia?

Hátra pillantottam a vállam fölött. Kezét kabátja zsebébe bújtatva állt, a haja mozgott a széllökésektől, szeme az enyémen.

– Boldog születésnapot.

Éreztem, ahogy ajkamon kivirágzik a mosoly.

– Boldog születésnapot, Jensen.

Végleg elfordultam tőle. El kellett tűnnöm onnan, mielőtt megemlítem a könyvet, amit láttam, tudtam, ha ott maradok, megtenném. Időre volt szükségem, hogy feldolgozzam, mielőtt szóba hozom, ha valaha is úgy döntök. Nem lenne jó vége, ha megtenném. Ebben biztos voltam. A fejemet csóválva felhívtam Millie-t, és a bárba indultam, ahol a vőlegényével ivott. Az éjszaka hátralévő részében nyugalmat szeretnék.

Nincsenek megjegyzések: