2023. 03. 12.

Cora Reilly - Maffiába születve 4. - A kísértés hatalmában

Fordította: Feyre

Tizennyolcadik fejezet

Liliana

Romero és Luca csak elszántságot és éberséget mutatott, miközben végigvezetett minket a házon. Végül Gianna és Matteo ajtaja elé értünk. Luca könnyedén kopogott, de a dörgő tekintetéből láttam, hogy szívesen betörte volna az ajtót, ha nem áll fenn a veszélye, hogy meghallják. Ismét senki sem reagált, és már kezdtem kiborulni, amikor egy újabb hangosabb kopogás után végre kinyílt az ajtó. Matteo jelent meg a résben, kócos hajjal, és csak boxeralsóban; úgy nézett ki, mintha rosszul vette volna fel a nagy sietségben, és egy dudor rejtőzött alatta. Félrenéztem.

– Nem vetted észre, hogy nem akartam, hogy megzavarj, amikor nem válaszoltam a kibaszott hívásodra? – motyogta Matteo, aztán a tekintete Romerón és rajtam állapodott meg, és grimaszolt. – Kurvára rossz előérzetem van.
Luca meglökte Matteo vállát.
– A kurva életbe, Matteo, vedd fel, ha hívlak! Fel kell öltöznöd. Azonnal indulnunk kell.
– Mi a baj? – kérdezte Gianna, miközben szatén fürdőköpenyben Matteo mögé lépett. Az ajkai vörösek és duzzadtak voltak. Tényleg nem volt kétséges, mit csináltak, mielőtt megérkeztünk. A tekintete Ariáról rám siklott.
– A francba, valami rossz történt, ugye? Bántott téged az a seggfej?
Elsurrant Matteo mellett az ő és Luca tiltakozása ellenére, és átölelt engem.
– Meghalt – suttogtam.
– Jó – mondta habozás nélkül. Megveregette Romero vállát.
– Te tetted, ugye?
Romero szorosan elmosolyodott.
– Igen, és ezzel el is érkeztünk az okhoz, amiért sietnünk kell.
– Romerónak igaza van. Ki kell jutnunk ebből a házból, mielőtt valaki rájön, hogy a vőlegény halott – mondta Luca türelmetlenül.
– Mindent feltettem volna rá, hogy én leszek az, aki háborút robbant ki a Szervezet és a Família között. Dicséret neked, Romero, hogy most az egyszer bebizonyítottad, hogy tévedtem – mondta Matteo vigyorogva.
– Én is arra fogadtam volna – mondta Romero.
Luca felsóhajtott.
– Nem szívesen szakítom félbe a csevegéseteket, de most már kurvára mennünk kell.
Matteo bólintott, és intett Giannának, hogy menjen be a szobájukba. Mi követtük, és megvártuk, amíg Matteo és Gianna felöltözik. Valahányszor hangokat hallottam, felugrottam, és félig-meddig azt vártam, hogy Apám vagy Dante feltépi az ajtót, és mindannyiunkat azonnal lelő. Romero félresöpört néhány, a szemembe lógó hajszálat. A tekintetéből rájöttem, hogy megérte. A szerelem megérte, hogy mindent kockára tegyek. Csak azt kívántam, bárcsak ne rángattam volna magammal másokat is a veszélybe. Öt perccel később hatan hagytuk el a szobát, és folytattuk utunkat a házban. A buli hangjai tovább halkultak, ami azt jelentette, hogy még többen visszatérhettek a szobájukba, és esetleg keresztezhették az utunkat, de eddig szerencsénk volt.
A ház hátsó részében lévő második lépcsőn mentünk le az első emeletre, és a mélygarázsba vezető ajtó felé vettük az irányt. Ezen a környéken a legtöbb házban volt ilyen, mert a külső hely korlátozott volt. Az ajtótól balra lévő folyosóról lépések hangja hallatszott. Romero megállásra húzott, és előre szegezte a fegyverét. Matteo és Luca is ugyanezt tette. A pulzusom a halántékomban dobogott. Hangtompító volt a csövükön, de egy lövés mindig kelt némi zajt, és én igazán nem akartam, hogy még több vér tapadjon a kezemhez.
Valaki befordult a sarkon a folyosónkra, és én megragadtam Romero karját, hogy megakadályozzam a lövöldözésben. Fabiano volt az. Megállt, a saját fegyverét ránk szegezve. Nem is tudtam, hogy fegyvert visel, főleg nem az esküvőmön. Túl fiatal volt ehhez. A tekintete végigpásztázta kis csapatunkat, sötét szemöldökét gyanakodva húzta össze. Még mindig ünnepi mellényt és nadrágot viselt. Mi folyik itt?
Aria Luca karjára tette a kezét a fegyverrel, de ő nem engedte le, ahogy Matteo sem, Gianna sürgető suttogása ellenére.
– Ne bántsd őt – könyörögtem.
Romero nem vette le a szemét az öcsémről, de válaszul enyhén megszorította a kezemet.
– Mi folyik itt? – kérdezte Fabiano határozottan, még a szokásosnál is jobban kihúzva magát, és igyekezett férfinak látszani. A fegyverrel és azzal a komoly arckifejezéssel majdnem sikerült többnek tűnnie, mint egy kamaszfiúnak.
– Tedd le a fegyvert – parancsolta Luca.
Fabiano felnevetett, de idegesnek hangzott.
– Szó sem lehet róla. Tudni akarom, mi folyik itt.
A tekintete Ariáról Giannára, majd rám vándorolt, végül Romero kezén állapodott meg, amely az enyémet szorította.
– Miért rohangálsz egyáltalán fegyverrel? Nem az ágyban kéne lenned? – kérdezte Aria, és már éppen tett volna egy lépést az öcsénk felé, de Luca visszarántotta.
– Nekem őrzési kötelezettségeim vannak – mondta Fabiano egy csipetnyi büszkeséggel.
– De még nem vagy beavatott – mondtam zavartan.
Észrevettem volna, ha már elkezdte volna a folyamatot, nem? Fabi mindig mindent elmondott nekem. Mi voltunk a többiek ellen, miután Gianna és Aria New Yorkba költözött.
– Néhány hete kezdtem el a beavatási folyamatot. Ez az első feladatom – mondta.
A keze a fegyverével enyhén remegett. Ha én észrevettem, Romero, Luca és Matteo biztosan észrevette. Nem voltam benne biztos, hogy ez jó dolog volt, mert az idegessége miatt rájöttek, hogy még gyerek, vagy rossz, mert könnyű célponttá tette a szemükben.
– Apánk azért adta neked, mert úgy gondolta, hogy ez egy könnyű első munka lesz, igaz? Esküvőkön soha semmi rossz nem történik – próbáltam viccelődni.
Fabi még csak el sem mosolyodott, ahogy senki más sem. Egy pillantást váltottam Ariával és Giannával. Meg kellett menekülnünk, ez világos volt, de nem kockáztathattuk, hogy Fabi megsérüljön.
– Azért adta nekem a munkát, mert tudta, hogy felelősségteljes és alkalmas vagyok – mondta Fabi, aki úgy hangzott, mintha Apánk személyes papagája lenne.
A mellkasom összeszorult. Mi van, ha Fabi tényleg nem enged el minket? Ahogy ránk szegezte a fegyverét, teljesen elszántnak tűnt. Ennyire megváltozott?
– Ugye nem gondolod komolyan, hogy mindhármunkat meg tudsz ölni? – kérdezte Matteo ferde vigyorral.
Gianna rávillantott egy pillantást.
– Fogd be, Matteo.
Fabi megingott a lábán, de az arca kemény maradt. Mikor tanult meg ilyen pókerarcot vágni?
– Megpróbálhatom – mondta Fabi.
– Fabiano – mondta Luca nyugodtan. – Ők a nővéreid. Tényleg meg akarod kockáztatni, hogy bajuk essen?
– Miért van itt Lily? Miért nincs a férjével? Tudni akarom, mi folyik itt. Miért akarod őt magaddal vinni? Ő az Szervezet tagja, nem New Yorké.
– Nem maradhatok itt, Fabi. Emlékszel, hogy azt mondtad, nem szabad hozzámennem Benitóhoz? Hogy ez nem helyes?
– Az már régen volt, és te ma igent mondtál neki. Egyébként hol van?
Romeróra pillantottam.
Valami az arckifejezésemben elárulhatta.
– Megölted, ugye? – vádaskodott Fabi, összehúzott szemével Matteo, Romero és Luca között váltogatva. – Ez valamiféle trükk volt, hogy meggyengítsétek a Szervezetet? Apám mindig is azt mondta, hogy egy nap még hátba szúrsz minket.
Kicsit magasabbra emelte a fegyverét.
Aria ismét megpróbált felé mozdulni, de Luca gyakorlatilag maga mögé lökte.
– Ő az öcsém! – sziszegte.
– Ő a Szervezet katonája.
– Fabi – mondtam. – A Família nem próbálta meggyengíteni a Szervezetet. Ez nem a hatalomról szól. Az egész az én hibám. Benito bántani akart, én pedig leszúrtam. Ezért kell elmennem. Apa megbüntetne, talán még meg is ölne.
Fabi szeme kitágult, amitől egyszerre fiatalabbnak tűnt.
– Megölted a férjedet?
Romero keze az enyém körül megfeszült, de a keze a fegyverével stabil volt. Egyáltalán nem mozdította meg. Még mindig egyenesen Fabi fejére szegezte. Ha megöli az öcsémet… Nem is tudtam befejezni a gondolatot.
– Nem tudtam, mi mást tehetnék – mondtam.
Úgy döntöttem, nem említem meg, hogy Benito még nagyon is élt, amikor Romero a szívébe döfte a kést. Az még jobban bonyolította volna a dolgokat.
– Mi van veled és vele? – Fabi Romero felé biccentett. – Nem vagyok hülye. Valami van köztetek.
Nem lehetett tagadni, és volt egy olyan érzésem, hogy Fabi dühös lesz, ha megpróbálok hazudni neki. Matteo közelebb lépett Fabihoz, amíg beszélgettünk. Nem voltam benne biztos, hogy mit tervez, de Matteót ismerve ennek nem lesz jó vége.
– Már egy ideje együtt vagyunk. Tudod, hogy soha nem akartam hozzámenni Benitóhoz, de Apánk nem hagyott más választást.
– Szóval te is el akarod hagyni Chicagót és a Szervezetet New Yorkért, mint Gianna és Aria – mondta Fabi.
– Muszáj – mondtam.
– Velünk jöhetnél – javasolta Aria.
Rájött a tévedésére, és felnézett Lucára, akinek be kell fogadnia Fabit a Famíliába.
– A Família tagja lehetnél – mondta azonnal.
Fabi megrázta a fejét.

– Apámnak szüksége van rám. Én a Szervezet tagja vagyok. Esküt tettem.

– Ha még nem vagy teljesen beavatva, akkor nem olyan kötelező – mondta Matteo, ami nem volt egészen hazugság, de tényleg, árulóként kezelnék, ha úgyis elszökne, és a büntetés is ugyanolyan lenne.

Fabi rávillantotta a tekintetét.
– Nem fogom elárulni a Szervezetet.
– Akkor meg kell akadályoznod, hogy elmenjünk – mondta Luca egyszerűen. – És mi nem fogjuk hagyni. Vér fog folyni, és meg fogsz halni.
Megmerevedtem, és mondani akartam valamit, de Romero csak megrázta a fejét.
– Jó lövész vagyok – mondta Fabi felháborodva.
– Én hiszek neked. De jobb vagy mindhármunknál? Tényleg azt akarod, hogy a húgodat, Lilyt megbüntessék? Ha kényszeríted, hogy maradjon, aláírod a halálos ítéletét.
Fabi arcán látszott a konfliktus.
– Ha hagyom, hogy elmenj, és valaki rájön, engem is megölnek. Becsületes halált halhatnék, ha megpróbálnálak megállítani.
Luca bólintott.
– Megtehetnéd, és dicshimnuszt zengenének rólad, de akkor is halott lennél. Ma akarsz meghalni?
Fabi nem szólt semmit, de néhány centivel lejjebb eresztette a fegyverét.
– Senkinek sem kell megtudnia, hogy hagytál minket elmenni. Megpróbálhattál volna megállítani minket, de túl sokan voltunk – mondta hirtelen Romero.
– Azt fogják hinni, hogy megijedtem és elszaladtam, és ezért szöktetek meg.
Luca aprót bólintott Romerónak.
– Nem, ha megsebesültél. Akár karon is lőhetnénk. Ezt könnyű első munkának szánták, senki sem várja el tőled, hogy képes legyél megállítani New York legjobb harcosait. Nem fogják felróni neked, ha meglőttek.
– Le akarjátok lőni az öcsémet? – Aria hitetlenkedve kérdezte.
– Mi van, ha súlyosan megsebesíted? – tettem hozzá.
– Ha akarnám, eltalálnám a pattanást az állán, azt hiszem, sikerülne eltalálnom egy problémamentes pontot a karján – mondta Matteo cápavigyorral. – És kockázatot vállalunk azzal, hogy nem csak úgy megöljük, szóval egy karon ejtett seb tényleg semmiség.
– Szóval, mit mondasz, Fabiano? – kérdezte Luca gyorsan, mielőtt Matteo többet mondhatott volna. Egyik férfi sem engedte még le a fegyverét.
Fabi lassan bólintott, és a földre szegezte a fegyverét.
– Rendben, de kénytelen leszek segítséget hívni. Nem várhatok pár percnél tovább, különben gyanút fognak.
– Néhány perc elég lesz, hogy elhúzzunk – mondta Luca. – Követni fognak minket, amint rájönnek, hogy mi folyik itt, de öt perc elég távolságot fog jelenteni köztünk és közöttük. Dante nem az a fajta, aki szeret nyílt terepen harcolni, így kétlem, hogy vad autós üldözésre küldené az embereit. Majd később támad ránk, amint kitalálta, hogyan tudna a legjobban ártani nekünk.
Összeszorult a gyomrom. Mindezt miattam. Milyen önző lehet valaki, hogy hagyja, hogy mások ennyit kockáztassanak érte?
Romero bátorító mosolyt küldött felém, de ezúttal nem sikerült felvidítania.
– A háború a Szervezet ellen elkerülhetetlen volt. A dolgok napról napra rosszabbak lettek.
Luca ránk nézett.
– Ez igaz. Ha Aria és Gianna nem lett volna, Matteo és én nem is jöttünk volna Chicagóba az esküvőre.
Ez lehet, hogy így is lett volna, de Benito halála olaj volt a tűzre. A dolgok most nagyon csúnyán elfajulnak.
– Csináljuk – sürgette Matteo. – Csak az időt vesztegetjük.
– Szerintem a garázsba kellene áthelyeznünk a lövöldözést. Talán ezzel még több időt nyerünk. Az emberek nem fogják olyan könnyen meghallani a kiáltásodat – javasolta Romero.
Együtt elindultunk az ajtó felé, és egy lépcsőn lefelé a mélygarázsba. Nem volt olyan nagy, mint amilyet New Yorkban láttam. Annak ellenére, hogy elhatároztuk, hogy együtt dolgozunk, egyikük sem tette még vissza a fegyverét a tartójába. Amikor megálltunk a két bérautónk közelében, kicsúsztam Romero szorításából, és odasétáltam Fabihoz. Nem hagytam figyelmen kívül, ahogy Romero megfeszült és felemelte a fegyverét, de bíztam Fabiban. Lehet, hogy ő is úton volt afelé, hogy a Szervezet katonája legyen, de a kisöcsém is volt. Ez nem fog változni. Megöleltem, és egy pillanat múlva ő is átölelt. Az elmúlt egy évben kerülte a nyilvános szeretetnyilvánításokat, mert igyekezett hűvösen viselkedni, de jó érzés volt a közelségét érezni, különösen, hogy nem tudtam, mikor lesz még alkalmam látni őt.
– Sajnálom, hogy bajba sodortalak – suttogtam. – Bárcsak másképp lennének a dolgok.
– Sosem szerettem Benitót – mondta Fabi. – Apánknak nem kellett volna hozzáadnia téged ahhoz a fickóhoz.
Hirtelen Gianna és Aria is ott volt, és felváltva átöleltek minket.
– Most már mennünk kell – emlékeztetett minket Luca.
Elhúzódtam Fabitól, és visszatértem Romeróhoz. Intett, hogy szálljak be a kocsiba, míg Aria és Gianna beszállt a másikba. Néztem, ahogy próbálják kitalálni, hogyan lehetne a legjobban színlelni a lövöldözést. Végül Fabi leadott két tompa lövést, majd Romero és Matteo következett. Amikor Matteo golyója átvágta Fabi felkarját, összerezzentem. Az öcsém eldobta a fegyverét, és térdre rogyott, az arca eltorzult a fájdalomtól. Ebben semmi sem volt hamis. Romero a kocsink felé sietett, és a kormány mögé csúszott, mielőtt a gázra taposott. Luca megnyomta a gombot, amely kinyitotta a garázsajtót. A legtöbb vendég már a felhajtón parkolt, így aggódtam, hogy a hang még azelőtt felhívja a figyelmet a járatunkra, hogy Fabi kiáltozni kezdett volna. Kétlem, hogy bárki is meghallotta volna az elnémított lövéseket a mélygarázs vastag mennyezetén keresztül. Romero kikormányozta a kocsinkat a lehajtón és végig a felhajtón. Matteo ült a másik autó kormánya mögött, és szorosan mögöttünk jött. Végigszáguldottunk a felhajtón, elhaladtunk néhány részeg vendég mellett, akik az egyik oldalsó márványpadon ültek. A szívem zakatolt a mellkasomban, de nem volt idő az aggodalomra. Az ülésbe kapaszkodtam, ahogy szédítő sebességgel elhajtottunk a telepről. A visszapillantó tükörbe pillantottam, de mögöttünk csak a nővéreim és a férjeik autója állt.
– Senki sem követ minket – mondtam.
– Adj egy percet. A legtöbbjük részeg, és eltart egy darabig, amíg rájönnek, mi folyik itt, de valaki elég józan lesz ahhoz, hogy üldözőbe vegyen minket – mondta Romero.
Nyugodtnak tűnt a dologgal kapcsolatban. Ez nem volt számára újdonság, még ha a körülmények, amelyek ide vezettek minket, azok is voltak, de Romero már régóta Made Man volt. Nem ez volt az első üldözése, és nem is az utolsó.
Összeszorítottam a szemem, próbáltam feldolgozni mindazt, ami az elmúlt huszonnégy órában történt. Egy olyan férj felé sétáltam az oltárhoz, akit gyűlöltem, egy olyan férj felé, akit a férfi, akit szerettem, megölt értem. Romero összekulcsolta az ujjainkat, és a szemem felpattant. A sebességünk ellenére csak egy kézzel vezetett. A fegyverét az üléseink közötti rekeszbe rejtette. Hálás mosollyal köszöntem meg neki.
– Ha visszaérünk New Yorkba, akkor mi lesz?
– Összeköltözöl velem. – Szünetet tartott. – Hacsak nem akarsz inkább valamelyik nővéreddel maradni.
Megráztam a fejem.
– Nem akarok megint távol lenni tőled.
Romero az ajkához vitte a kezemet, és gyengéden megcsókolta, de aztán a tekintete az oldalsó tükörre siklott, és megfeszült. Elengedett, és felkapta a fegyverét.
Átkukucskáltam a vállam fölött. Három autó üldözött minket. Mélyebbre süllyedtem az ülésemben, és összekulcsoltam a kezem, egy gyors imát küldtem fölfelé. Nem voltam különösebben vallásos, de ez tűnt az egyetlen dolognak, amit tehettem. Eddig egyetlen lövés sem dördült el egyik oldalról sem, és elgondolkodtatott, vajon a Szervezete csapdát állított-e valahol.
– Miért nem lőnek?
– Ez egy lakónegyed, és Dante nem szereti, ha felhívják a figyelmet a Szervezetre. Feltételezem, azt a parancsot adta, hogy várjanak, amíg elhagyjuk a városhatárt, ami bármelyik percben bekövetkezhet. Átmegyünk egy ipari területre.
Igaza volt. Amint a családi házak helyét raktárak vették át, a Szervezet autói felzárkóztak és tüzelni kezdtek. Mivel Matteo szorosan mögöttünk volt a másik bérelt autóval, Romero nem tudott tisztán rálőni az üldözőinkre, de láttam, ahogy Luca golyót golyó után lő ki a nyitott utasablakon keresztül. Ariát és Giannát nem láttam; valószínűleg a hátsó ülésen görnyedtek, hogy ne találják el őket a golyók.
Mi van, ha nem jutunk ki? Mi van, ha mindannyiunk élete itt ér véget?
Az egyik golyó eltalálta az egyik üldözőnket. Az autó megpördült és megállt. De a másik két autó közeledett. Már a rendszámtáblájukat sem láttam.
Nem tudtam, meddig üldöznek minket, de tudtam, hogy egy ponton Matteo vagy Romero hibázik, és elveszíti az uralmat a kocsija felett.
Hirtelen mindkét autó lelassult, majd megfordultak.
– Miért nem követnek minket?
– Dante parancsára, gondolom. Mondtam már, hogy nagyon óvatos ember. Várni fog egy jobb alkalomra, hogy rajtunk üssön. Ez túl kockázatos az ő ízlésének – mondta Romero.
Kifújtam a levegőt. Tudtam, hogy még messze nincs vége. Abból, amit Dantéról tudtam, Romerónak igaza volt, de egyszerűen örültem, hogy ma este mindannyian sértetlenül megússzuk. A többit majd holnap kitaláljuk. Újra Romeróra pillantottam. Nem tudtam elhinni, hogy végre vele lehetek. Két WC-szünetet leszámítva meg sem álltunk a New Yorkba vezető úton, és akkor is alig beszéltünk. Amikor New York égboltja végre feltűnt, megkönnyebbülés árasztott el. Valamilyen oknál fogva a várost már otthonnak éreztem, és tudtam, hogy itt nagyobb biztonságban leszünk. Ez volt Luca városa. Danténak nem lesz könnyű itt megtámadnia minket.

5 megjegyzés:

Zsófi írta...

Köszönöm!

Dóri írta...

Köszönöm!

Aancsa írta...

Köszönöm!🙂

Kissné Margó írta...

Köszönöm szépen!❤️❤️❤️

Zsizel írta...

Köszönöm szépen