2023. 01. 21.

Cora Reilly - Maffiába születve 4. - A kísértés hatalmában

Fordította: Feyre

Harmadik fejezet

Liliana

– Micsoda átok ez a lány! Amióta megszületett, csak baj van vele! – Apa szavai visszhangoztak a házban.

Fabiano úgy nézett rám, mintha tudnám a válaszokat a kérdéseire. A saját elmém egy hatalmas kérdőjel volt. Nem tudtam pontosan, mi történt, de a lényeget értettem. Gianna eltűnt, miközben Ariával New Yorkban volt. Most mindenki őt kereste. Nem csoda, hogy Aria nem hívott meg engem is. Nem mintha túl nagy kedvem lett volna visszatérni New Yorkba a Romeróval négy hete történt legutóbbi kínos találkozásom után. De még mindig fájt, hogy Aria és Gianna a hátam mögött, mindenki háta mögött tervezgetett.
Lesétáltam a lépcsőn, intettem Fabinak, hogy maradjon ott, ahol van, aztán apám irodája felé vettem az irányt. Anya ott volt, és sírt. Apa telefonált, a még mindig dühös, de már visszafogottabb hangneméből ítélve feltételeztem, hogy a főnökével, Cavallaróval. Cavallaro volt az egyetlen ember, akit apa igazán tisztelt. Anya észrevett az ajtóban, és gyorsan megrázta a fejét, de én még egy lépést tettem előre, és bementem az irodába.
Tudtam, hogy jobb, ha távol maradok Apától, amikor ilyen hangulatban van, még akkor is, ha általában Giannát ostorozta, és nem engem, de a nővérem most nem volt itt.
Apám letette a telefont, majd összeszűkítette rám a szemét.
– Megengedtem, hogy begyere?
A hangja ostorként csapott belém, de én álltam a sarat.
– Mi történt Giannával?
Anya figyelmeztető pillantást küldött felém.
– A nővéred elszökött. Valószínűleg felcsináltatja magát valami idiótával, és tönkreteszi a saját és a családunk hírnevét.
– Talán majd visszajön – mondtam.
De valahogy tudtam, hogy nem fog. Ez nem egy hirtelen jött dolog volt. Ezt már hónapok óta tervezte. Ez megmagyarázta a titkolózást Ariával a legutóbbi New York-i látogatásunk alatt. Miért nem mondták el nekem? Nem bíztak bennem? Azt hitték, hogy az első adandó alkalommal apámhoz rohanok? És akkor egy másik gondolat is betemette magát az agyamba. Ha Gianna elment, ha nem ment hozzá Matteóhoz, akkor ki máshoz? Félelem öntött el. Mi van, ha Apám rávesz, hogy menjek hozzá Matteóhoz? Reméltem, hogy szerelemből házasodhatok, most, hogy a nővéreimet már taktikai okokból férjhez adták. Talán önző dolog volt ilyen helyzetben erre gondolni, de nem tehettem róla. Romero képe ugrott be a fejembe. Tudtam, hogy butaság rá gondolni, amikor a házasságról van szó. Még ha Gianna vissza is térne, és még mindig Matteo felesége lenne, szinte lehetetlen lenne meggyőzni Apámat, hogy egy egyszerű katonához adjon, főleg egy New York-i katonához. És akkor még ott volt az a probléma, hogy nem is akart engem, pedig megígértem magamnak, hogy túllépek rajta.
Mindezt tudtam, de ez nem jelentette azt, hogy ne reménykedhetnék és ne álmodozhatnék, néha úgy éreztem, hogy ez minden, amit tehetek.
– Hány férfival lesz addigra már Gianna? Még akkor sem ér semmit, ha visszatér – köpött Apám. Megrándultam, elborzadtam a kemény szavaitól. Semmit sem ér? Bizonyára többet jelentettünk neki, mint egy eladható árucikk. Több, mint egy vékony húsdarab a lábunk között?
Apám megragadta a vállamat, a szeme belém égett. Hátráltam, de nem engedett el.
– Ne hidd, hogy nem látom, ahogy a katonáimat nézed. Túlságosan is hasonlítasz Giannára. Nem hagyom, hogy egy másik lány bolondot csináljon belőlem.
– Nem fogok – suttogtam. Apám még soha nem beszélt velem ilyen hangon. Az arckifejezése és a szavai miatt olcsónak és méltatlannak éreztem magam, mintha meg kellene tisztulnom a tisztátalan gondolataimtól.
– Így van. Nem érdekel, ha az esküvőd napjáig be kell zárjalak a szobádba, hogy megvédjem a hírnevedet és a becsületedet.
Ez nem a becsületemről vagy a hírnevemről szólt. Az nem érdekelt. Ez az egész az apámról szólt. Mindig a családban lévő férfiakról szólt, arról, hogy mit akarnak és mit várnak el.
– Rocco, Lily jó kislány. Nem csinál semmit – mondta Anyám óvatosan. Általában nem ezt szokta mondani. Mindig figyelmeztetett, hogy túlságosan kacér vagyok, túlságosan tisztában vagyok azzal, hogy a testem milyen hatással van a férfiakra. De örültem a támogatásának, mert túl gyakran hallgatott, amikor Apám ugyanígy támadta Giannát.
Apám elengedett engem, és felé fordult.
– Az volt a dolgod, hogy tisztességes lányokat nevelj. A te érdekedben remélem, hogy igazad van, és Liliana nem követi Giannát.
A hangjában lévő fenyegetéstől megremegtem. Hogy lehetett ilyen szörnyű a saját feleségével szemben?
Anya elsápadt. Hátráltam, és senki sem próbált megállítani. Gyorsan felszaladtam az emeletre. Fabi várt rám, tágra nyílt és kíváncsi szemekkel.
– Mi történt? – kérdezte félve.
Válaszul megráztam a fejem, nem volt kedvem mindent feleleveníteni neki, és a szobám felé viharzottam.
Soha nem álltam még ennyire Apám haragjának középpontjában. De most, hogy Gianna is eltűnt, szemmel tartott, hogy biztos legyen, hogy olyan tökéletes hölgy vagyok, amilyennek a lányait szeretné látni. Mindig is szabadnak éreztem magam, sosem értettem, miért érezte Gianna annyira korlátoltnak az életünket, de most kezdtem rájönni. A dolgok most megváltoznak.

* * *

A Gianna szökése óta eltelt hónapokban az otthoni dolgok a legjobb esetben is feszültek voltak. Apám a legapróbb dolgok miatt is elvesztette a fejét. Engem csak kétszer ütött meg, de Fabi nem volt ilyen szerencsés. De az erőszaknál is rosszabb volt az állandó gyanakvása, az, ahogyan engem figyelt, mintha egy újabb botrányt készülnék kirobbantani. Az aranykalitkám egy kicsit kisebb lett, bár ez korábban aligha tűnt lehetségesnek. Reméltem, hogy a dolgok megváltoznak most, hogy Matteo elkapta Giannát, és visszavitte Chicagóba. Talán ez majd megnyugtatja Apámat, bár messze nem tűnt megnyugtatottnak, amikor utoljára láttam. Nem voltam teljesen biztos benne, hogy pontosan mi történt, de amennyire én tudtam, Giannát egy másik férfival kapták el, és ez volt a legrosszabb forgatókönyv a mi világunkban. Apám valószínűleg bilincsbe verne, hogy megakadályozza, hogy én is ugyanezt tegyem.

– Mikor lesznek itt? – kérdezte Fabiano századszorra. A hangja nyafogósan csengett, és meg kellett állnom, hogy ne szóljak rá.
Fabianóval már húsz perce vártunk az első emeleti lépcsőfeljárón, és a türelmem kezdett fogytán lenni.
– Nem tudom – suttogtam. – Maradj csendben. Ha Anya rájön, hogy nem vagyunk a szobáinkban, bajban leszünk.
– De...
Hangok hallatszottak odalent. Az egyiket Luca hangjaként ismertem fel. Egy házat sikerült megtöltenie vele; most csodálkozom, tekintve, hogy mekkora volt.
– Itt vannak! – Fabiano elrohant, én pedig szorosan a nyomában voltam, ahogy lefelé viharzottunk a lépcsőn.
Azonnal kiszúrtam Giannát. A haja most barna volt, és teljesen kimerültnek tűnt, de ettől eltekintve ő volt az a testvér, akire emlékeztem. Apa gyakran hangoztatta, hogy ha valaha is visszatér, új ember lesz belőle; egy szörnyű, értéktelen ember.
Apa egy pillantást küldött Fabi és felém amikor észrevett minket, de nem érdekelt. Giannához rohantam, és átkaroltam. Annyira hiányzott már. Amikor először hallottam, hogy Matteo elkapta, attól féltem, hogy megöli, ezért nagy megkönnyebbülés volt látni, hogy sértetlen.
– Nem megmondtam, hogy tartsd őket fent? –sziszegett Apám.
– Sajnálom. Túl gyorsak voltak – mondta Anya. A vállam fölött átkukucskáltam, hogy lássam a bocsánatkérő arcát, ahogy lejött a lépcsőn. Gianna szökése óta Apánk állandóan ideges volt, és gyakran ostorozta őt is. A sikolyai nem egyszer felébresztettek éjszaka. Nem voltam benne biztos, hogy mikor vált ilyen erőszakossá. Nem emlékeztem, hogy fiatalabb koromban ilyen lett volna, vagy talán csak kevésbé voltam tudatában ezeknek a dolgoknak.
– Lily, Fabi, vissza a szobátokba – parancsolta Apánk.
Elengedtem Giannát, és már éppen tiltakozni akartam, de Fabi megelőzött.
– De Apám, Giannát már egy örökkévalóság óta nem láttuk – morogta Fabi.
Apa közeledett felénk, én pedig megfeszültem. Ritkán ütött meg, de dühösnek tűnt. Megragadta Fabit és engem, és elrángatott minket Giannától. Aztán a lépcsőház felé lökött minket.
– Azonnal fel az emeletre!
A lökés erejétől megbotlottam, de amikor visszanyertem az egyensúlyomat, megálltam, és nem mozdultam. Nem tudtam elhinni, hogy nem hagyta, hogy beszéljünk Giannával, miután olyan régóta nem láttuk.
– Semmi baj – mondta Gianna, de az arca másról árulkodott.
Megbántottnak és szomorúnak tűnt, és Gianna általában nem volt az a fajta ember, aki ilyen érzelmeket mutat.
– Majd később beszélünk.
– A tekintetem valami mögötte lévő dologra szegeződött: Romeróra. Erősen és magasan állt, a tekintete határozottan az apámra szegeződött. Hét hónapja nem láttam őt, és ennyi idő alatt azt hittem, túlleptem rajta, de most, hogy megláttam, a gyomromban ismét pillangók repkedtek.
Apám kirohanása visszaterelte a figyelmemet.
– Nem, nem teheted. Nem engedem, hogy a közelükben legyél. Már nem vagy a lányom, és nem akarom, hogy a romlottságod átragadjon Lilianára – dörögte. Úgy nézett ki, mint aki semmit sem szeretett volna jobban, mint megölni Giannát. Megijedtem tőle. Nem kellene szeretnie minket, a gyermekeit, bármi is történjék? Ha én valaha is olyasmit tennék, amit ő nem helyeselne, engem is gyűlölne?
– Ez baromság – mondta Matteo.
– Matteo – mondta Luca. – Ez nem a mi dolgunk.
A tekintetem kettőjük között kalandozott, majd ismét Romero felé, akinek a keze a mellénye alatt volt. Egy deviáns részem látni akarta őt akció közben. Valószínűleg elképesztő volt harci helyzetekben, és egy még rosszabb részem tudta, hogy Anya, Fabi és én jobban járnánk, ha Apánk eltűnne.
Anya a csuklóm köré fonta az ujjait, és megfogta Fabi kezét.
– Gyere – mondta nyomatékosan, és a lépcső és az emelet felé rángatott minket.
– Így van. Ez az én családom, és Gianna még mindig az én uralmam alatt áll, ezt soha ne felejtsd el – mondta Apám.
– Azt hittem, már nem vagyok a lányod, akkor miért kell hallgatnom egy szavadra is?
Megdöbbentett a Gianna hangjában lévő méreg.
Óvatosan – sziszegte apa. – Még mindig a Szervezet tagja vagy.
Úgy nézett ki, mint aki megverte volna Giannát, ha nincs Matteo, aki a derekánál fogva tartotta. Anya megpróbált magával rántani, de Romero abban a pillanatban felpillantott, és a tekintete találkozott az enyémmel. Még mindig frissen élt a fejemben a születésnapomon elszenvedett elutasítása, mégis tudtam, hogy még mindig meg akarom csókolni. Miért volt az, hogy néha olyasmit akartunk, ami lehetetlen volt? Valamit, ami csak fájdalmat eredményezett?

2 megjegyzés:

Kissné Margó írta...

Köszönöm szépen!❤️❤️❤️

Erika írta...

Ezer hála a munkádért. Nagyon szépen köszönöm 😊